Ian Moore – And all the colors
Label: SXSW Records
Titel:
Float Away
Room 229
Magdelena
Johnny Cash And His Electric Bible
Coming Around (Ian Moore/ Chris White)
Retablo
Rollercoaster
Oceansize
Angelyne
Leary's Gate
Closer
Time Of Dying
Fickle (Ian Moore/ David Garza)
Band:
Ian Moore,
Mark Addison,
Bukka Allen,
George Reiff,
J.J. Johnson,
Nina Singh
Gastmusiker:
Govinda,
Brian Standefer,
Guy Forsyth,
Jon Dee Graham,
Alan Wayne Shaul,
Glover Gill,
The Tosca Quartet.
Amazone:
“Groomed by his former label to be the Texas blues-rock heir apparent to the late Stevie Ray Vaughan, Ian Moore instead severed those ties and gratifyingly veered onto a musical road less traveled. Guitar heroics are still present, though they're no longer Moore's raison d'être. It's tempting to make Hendrix comparisons (especially on "Johnny Cash and His Electric Bible" and the transcendent "Leary's Gate"), but only if it's also noted that Jimi's tastes and influences were historically much broader than the stereotype of him usually allows. Colors is an adventurous musical melange that, like the brief utopian pop era it evokes, samples freely from a heady variety of influences ranging from blues and soul to folk and classical, seasoned with a sly dedication to melodic song craft. Moore has claimed as musical inspiration the modern synthesis of style and technology fashioned by Los Lobos, the Latin Playboys, and Daniel Lanois. Here he may have just done them all one better.” --Jerry McCulley
Dieses Album, ich glaube es ist sein zweites Werk, bietet sehr viel Genreübergreifende Musik. Folk, eine Prise Soul, Blues und gelegentlich Rock sorgen für viel Kurzweil. Der Titel des Werkes scheint genau darauf hinzuweisen.
Die Kompositionen sind größtenteils Mid Tempo Stücke, die allesamt ihren verdienten Platz auf dem Tonträger innehaben. Ian verstehe es auch hier sich nicht zu sehr in den Vordergrund zu stellen, obwohl die Stimme und sein handwerkliches Können an der Gitarre das durchaus zulassen würde.
Es fällt schwer Alternativ Alben von ihm zu benennen. Heute, nachdem einige Folgealben bekannt sind, würde ich es wohl als einen beabsichtigten Mix aus allen Alben sehen.
Ihr seht in was für Erklärungsnöten ich bin.
Die Lücke Ian Moore wurde hiermit geschlossen.
Musik 13/15
Klang 13/15
Label: SXSW Records
Titel:
Float Away
Room 229
Magdelena
Johnny Cash And His Electric Bible
Coming Around (Ian Moore/ Chris White)
Retablo
Rollercoaster
Oceansize
Angelyne
Leary's Gate
Closer
Time Of Dying
Fickle (Ian Moore/ David Garza)
Band:
Ian Moore,
Mark Addison,
Bukka Allen,
George Reiff,
J.J. Johnson,
Nina Singh
Gastmusiker:
Govinda,
Brian Standefer,
Guy Forsyth,
Jon Dee Graham,
Alan Wayne Shaul,
Glover Gill,
The Tosca Quartet.

Amazone:
“Groomed by his former label to be the Texas blues-rock heir apparent to the late Stevie Ray Vaughan, Ian Moore instead severed those ties and gratifyingly veered onto a musical road less traveled. Guitar heroics are still present, though they're no longer Moore's raison d'être. It's tempting to make Hendrix comparisons (especially on "Johnny Cash and His Electric Bible" and the transcendent "Leary's Gate"), but only if it's also noted that Jimi's tastes and influences were historically much broader than the stereotype of him usually allows. Colors is an adventurous musical melange that, like the brief utopian pop era it evokes, samples freely from a heady variety of influences ranging from blues and soul to folk and classical, seasoned with a sly dedication to melodic song craft. Moore has claimed as musical inspiration the modern synthesis of style and technology fashioned by Los Lobos, the Latin Playboys, and Daniel Lanois. Here he may have just done them all one better.” --Jerry McCulley
Dieses Album, ich glaube es ist sein zweites Werk, bietet sehr viel Genreübergreifende Musik. Folk, eine Prise Soul, Blues und gelegentlich Rock sorgen für viel Kurzweil. Der Titel des Werkes scheint genau darauf hinzuweisen.
Die Kompositionen sind größtenteils Mid Tempo Stücke, die allesamt ihren verdienten Platz auf dem Tonträger innehaben. Ian verstehe es auch hier sich nicht zu sehr in den Vordergrund zu stellen, obwohl die Stimme und sein handwerkliches Können an der Gitarre das durchaus zulassen würde.
Es fällt schwer Alternativ Alben von ihm zu benennen. Heute, nachdem einige Folgealben bekannt sind, würde ich es wohl als einen beabsichtigten Mix aus allen Alben sehen.
Ihr seht in was für Erklärungsnöten ich bin.
Die Lücke Ian Moore wurde hiermit geschlossen.
Musik 13/15
Klang 13/15