Etwas sehr Außergewöhnliches. Es handelt sich bei allen 7 CDs um Aufnahmen aus den 50ern und frühen 60ern, also den Kindertagen der Stereophonie.
Zur Aufnahmetechnik folgender Auszug aus den Liner-Notes:
The Living Presence recording technique was simplicity itself. First, the height, angle and position of each microphone (three for stereophonic) was dictated by the orchestral forces involved, the dimensional and physical characteristics of the hall, and the musicians worked. The three microphones were set to an omni-directional pattern and suspended along the frontal area of the orchestra so that their overlapping patterns covered all instrumental sections. The microphone outputs were fed directly to half-inch tape recorders or 35 mm magnetic film recorders. There was no electronic limiting, boosting, equalizing or mixing during the recording sessions. Control of balance and dynamics was placed strictly in the hands of the conductor and his musicians.
In der Tat erstaunlich hochwertige Aufnahmen, die in Dynamik, Durchhörbarkeit und Räumlichkeit den meisten der heutigen Multi-Mikrophon/-Track-Aufnahmen ebenbürtig, wenn nicht überlegen sind. Absolut herausragend aus den ohnehin sehr guten Aufnahmen/Interpretationen ist die komplette „Daphnis Et Chloe“ – Suite von Maurice Ravel mit Charles Munch und dem Boston Symphony Orchestra.
Die 7 CDs (Philips/PolyGram Classics, CDs 432-002 bis 432-007 sowie RCA-Victor 09026-61846) beinhalten Titel von Respighi, Schönberg, Webern, Berg, Kodaly, Bartok, Prokofiev, Ibert, Ravel und Liszt. Sie wurden zwischen 1990 und 1993 veröffentlicht.
Dirigenten sind u. a. Kondrashin, Rozhdestvensky, Munch und Dorati.
Zur Aufnahmetechnik folgender Auszug aus den Liner-Notes:
The Living Presence recording technique was simplicity itself. First, the height, angle and position of each microphone (three for stereophonic) was dictated by the orchestral forces involved, the dimensional and physical characteristics of the hall, and the musicians worked. The three microphones were set to an omni-directional pattern and suspended along the frontal area of the orchestra so that their overlapping patterns covered all instrumental sections. The microphone outputs were fed directly to half-inch tape recorders or 35 mm magnetic film recorders. There was no electronic limiting, boosting, equalizing or mixing during the recording sessions. Control of balance and dynamics was placed strictly in the hands of the conductor and his musicians.
In der Tat erstaunlich hochwertige Aufnahmen, die in Dynamik, Durchhörbarkeit und Räumlichkeit den meisten der heutigen Multi-Mikrophon/-Track-Aufnahmen ebenbürtig, wenn nicht überlegen sind. Absolut herausragend aus den ohnehin sehr guten Aufnahmen/Interpretationen ist die komplette „Daphnis Et Chloe“ – Suite von Maurice Ravel mit Charles Munch und dem Boston Symphony Orchestra.
Die 7 CDs (Philips/PolyGram Classics, CDs 432-002 bis 432-007 sowie RCA-Victor 09026-61846) beinhalten Titel von Respighi, Schönberg, Webern, Berg, Kodaly, Bartok, Prokofiev, Ibert, Ravel und Liszt. Sie wurden zwischen 1990 und 1993 veröffentlicht.
Dirigenten sind u. a. Kondrashin, Rozhdestvensky, Munch und Dorati.