The Journey Continues - Neuigkeiten von Big Big Train

 
Stattmeister
Produzent
Avatar
Geschlecht:
Herkunft: Meinerzhagen
Beiträge: 10917
Dabei seit: 08 / 2009
Betreff:

The Journey Continues - Neuigkeiten von Big Big Train

 · 
Gepostet: 27.04.2022 - 15:14 Uhr  ·  #1
Ich übernehme mal den Text der Mail die ich von BBT heute erhalten habe. Demnach werden sie mit neuem Sänger weitermachen und gehen im Herbst auf Tour (u.a. auch mit Terminen In Deutschland!!)

Big Big Train have recruited Alberto Bravin as lead vocalist following the tragic death of David Longdon in November 2021.

Based in Trieste in Italy, Bravin’s career includes performing around 200 shows with progressive rock legends PFM between 2015 and January 2022, both in Italy and internationally, singing lead and backing vocals and playing keyboards.

Alberto Bravin says: “I am extremely honoured to have the opportunity to join Big Big Train. I was already a huge BBT fan and am looking forward to play my part in taking this great band forward while also honouring the memory of David Longdon.”

Big Big Train bassist and founder Gregory Spawton comments: “Before Covid-19 hit, Nick D’Virgilio and I had both seen Alberto perform with PFM. We were very impressed with his abilities as a vocalist and multi-instrumentalist and therefore approached him earlier this year.

“We know that David is irreplaceable and we miss him deeply both musically and personally,” Spawton continues. “We were very clear that we didn’t want to bring someone into the band who would seek to mimic David; that just felt fundamentally wrong. Instead we wanted someone who could do justice with their own musical skills and personality to the songs that David sang for Big Big Train as well as being able to help to drive the band forwards. From his first audition singing some BBT classic songs and subsequently his work on some new material that we’re working on, we’re confident that we’ve found the right person in Alberto.”

“Aside from Alberto’s great voice and all round musical skills, it was also vital for us to find the right personal fit, particularly after being struck with David’s sudden death,” drummer Nick D’Virgilio comments. “We flew Alberto to London several weeks ago so we could hang together for a few days and the chemistry immediately felt right.”

Und hier die Tourdaten

Friday 2 September – Waterside Theatre, Aylesbury, UK
Saturday 3 September – HRH Prog festival, Leeds, UK
Monday 5 September – Cultuurpodium Boerderij, Zoetermeer, The Netherlands
Tuesday 6 September – Harmonie, Bonn, Germany
Wednesday 7 September – Kuz, Mainz, Germany
Thursday 8 September – Frannz Club, Berlin, Germany

Saturday 10 September – Z7, Pratteln (Basel), Switzerland
Sunday 11 September – Café de la Danse, Paris, France
Floyd Pink
Toningenieur
Avatar
Geschlecht: keine Angabe
Herkunft: Freudenstadt
Beiträge: 6280
Dabei seit: 03 / 2007
Betreff:

Re: The Journey Continues - Neuigkeiten von Big Big Train

 · 
Gepostet: 27.04.2022 - 16:42 Uhr  ·  #2
Der frannz club ist eine sehr schöne Location an der einen Ecke der Kulturbrauerei, Schönhauser Allee in Prenzlberg. Wäre ich noch im Osten, wäre das meine Wahl.
Stattmeister
Produzent
Avatar
Geschlecht:
Herkunft: Meinerzhagen
Beiträge: 10917
Dabei seit: 08 / 2009
Betreff:

Re: The Journey Continues - Neuigkeiten von Big Big Train

 · 
Gepostet: 28.04.2022 - 08:20 Uhr  ·  #3
Den kenne ich noch nicht. Wäre ich zu der Zeit vor Ort, würde ich den aber auch wählen. So werde ich die Harmonie suchen :-) Ist aber auch eine sehr tolle Location. Eines meiner lezten Konzerte in 2019 habe ich dort gesehen.
Gewählte Zitate für Mehrfachzitierung:   0

Registrierte in diesem Topic

Aktuell kein registrierter in diesem Bereich

Die Statistik zeigt, wer in den letzten 5 Minuten online war. Erneuerung alle 90 Sekunden.